lørdag 14. juli 2012

Ryggtrening og soppjakt

Hei ! Da har soppsesong 2012 startet, og i dag skinner endelig solen !

I fjor mistet jeg det meste av soppsesongen pga prolaps i ryggen, og jeg er selvfølgelig redd det skal skje i år også. Derfor er jeg nå veldig nøye med å tøye og å gå småturer i skogen for å holde ryggen i sjakk. I samme slengen har jeg jo en glimrende mulighet til å følge med på soppene *S* I tillegg har jeg flyttet til delvis nytt området ved Lillomarka, så det er kjempespennende å se hva jeg finner i nærmiljøet.

I går fant jeg 2 ny små kantarellsteder, og i dag har jeg funnet 2 store nye! De er dessverre rett ved stien, så jeg frykter at folk plukker dem lenge før jeg synes de er i riktig størrelse for plukking.

Nå har jeg sett noen få kremler, en del små kantareller og et par piggsopp. I dag testet jeg også blåbærene, de er store og veldig sure.....

I morgen er planene å gå mot Lilloseter, men formen avgjør hvor langt jeg kommer.

Slenger med et bildet jeg tok på Youngstorget på onsdag, får så utrolig deilig sommerfølelse av det *S*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar