søndag 26. april 2015

Første ferietur siden 2012

Nå ble lengsel etter snaufjellet for sterk, så i forrige uke tok jeg 3 fridager fra jobb og dro til Beitostølen og Valdresflya.

Det betyr ikke at knærne fungerer som de skal ennå, men de blir bedre og bedre for hver uke som går. Bilkjøring er ikke noe problem lenger, men brå bevegelser og nedoverbakker sliter jeg fortsatt med. Så da la jeg opp mikro-fjellferie på enklest mulig vis; 2 netter på Bergo Hotel med kort kjøreavstand til både Bygdin og Valdresflya. Det var få folk på Beitostølen midt i uka, så jeg fikk en leilighet istedenfor hotellrom. Og en hel frokostsal for meg selv også... Da følte jeg meg litt sær, men vil man til fjells så vil man til fjells !


Første dag blåste det såpass at Valdresflya var stengt, men neste dag ble den åpnet kl 8.00. Det var meldt sol frem til kl 12, og da gjelder det å utnytte tiden max. Så jeg stå på toppen av flya kl 9.25 med skiene på beina, med verdens største og lykkeligste smil. FANTASTISK !!! En meget spesiell opplevelse når man har sittet fast sofaen i 2 år, og gjennomgått 2 kneoperasjoner på 1 år.
 
Nå gleder jeg meg veldig til neste gang jeg skal på snaufjellet igjen.
  
 



Valdresflya Vandrehjem
Retning Gjendesheim

På vei nedover mot Gjendesheim

Mot Bygdin og Bitihorn

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar